2015. január 10., szombat

Granola

A granola remek kiegészítő rengeteg ételhez. Teheted tejbe, joghurtba, rászórhatod zabkására és önmagában sem utolsó, habár csínján kell bánni az adagokkal, ugyanis elég magas a kalóriatartalma. Pontos arányokat nem nagyon tudok megadni, mindenki kedve szerint csinálhatja.
- zabpehely
Apró szemű, ebből 3-4 evőkanállal tettem.
- méz & lekvár
Annyi elég belőlük, amennyitől összeáll egy kicsit a zabpehely. Elég kevés méz volt itthon, ezért tettem bele egy kanálnyi baracklekvárt is, egyébként elhagyható.
- minden más, amit bele akarsz tenni
Mehetnek bele aszalt gyümölcsök, dió, mandula, bármi. Én most mazsolát (összevágva) plusz diót és mandulát tettem bele.
Előmelegített sütőben, kb. 180 °C-on 15-20 percig sütöttem. Érdemes sokszor ránézni és forgatni, hogy minden oldala átsüljön. Ha kész, várd meg, míg kihűl és utána műanyag dobozban egy hétig simán lehet tárolni. 

2 megjegyzés:

  1. ez tök jó :D lehet, csinálok, ki tudja, mit hoz az új menza... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd a menzát, nagyon elszoktam tőle szünetben... :)

      Törlés